Miego kokybė turi didelę įtaką mūsų savijautai ir sveikatai, todėl ypač svarbu išsirinkti tinkamą čiužinį. Nuo to, kokį čiužinį pasirinksite, priklauso, ne tik kaip išsimiegosite naktį, kokios nuotaikos atsibusime ryte, bet ir kokiomis ligomis nesusirgsime ateityje.

Čiužinių rūšys

Pirmiausia čiužinio pasirinkimui turi įtakos tai, iš kokių medžiagų bei kokią technologiją naudojant jis yra pagamintas: spyruoklių skaičius bei jų sujungimo būdas, jeigu čiužinys spyruoklinis, taip pat čiužinio storis, medžiaga, kuri sudaro čiužinio pagrindą ir išorinis čiužinio apmušalas. Pagrindiniai čiužiniai yra šie:

Putų poliuretano čiužiniai. Tai klasikiniai čiužiniai, kurių viduje – paralonas. Nauji čiužiniai yra tobuli techniškai, taigi, porolonas irgi yra naujoviškas.

Spyruokliniai čiužiniai. Čiužinio viduje yra tvirtinamos geležinės arba plastikinės spyruoklės. Šiuolaikinės technologijos yra pažengusios tiek, kad šios spyruoklės negirgžda, todėl nesigirdi, kai vartotės lovoje. Tiesa, spyruoklės yra dviejų rūšių. Vienos yra klasikinės metalinės. Kitos – naujoviškos, įvilktos į maišelius, kurie tarpusavyje sutvirtinami.

Viskoelastiniai čiužiniai. Viskozė – NASA sukurta medžiaga, kuri atsimena įspaudimus. Toks čiužinys yra labai sveikas, nes atsimena kūno linijas ir naktį miegate visiškai atsipalaidavę.

Lateksiniai čiužiniai. Natūralių medžiagų – latekso – čiužiniai yra labai patogūs ir pagaminti iš gumos (kaučiuko). Jų savybės – labai pažangios, tinka visiems ir įvairaus svorio žmonėms.

Atvirų putų poliuretano HR čiužiniai – tai specifiniai čiužiniai, kuriuos sudaro kelios kietumo zonos. Tai reiškia, kad dalis čiužinio yra kietesnė, dalis minkštesnė, atitinkamai pagal žmogaus kūno išsidėstymą.

Atsižvelkite į tai, kiek sveriate

Žmogaus kūno svoris yra vienas svarbiausių aspektų, pagal kurį yra renkamas čiužinys – miegoti patartina nei ant pernelyg kieto, nei ant pernelyg minkšto pagrindo. Paprastai čiužiniai gaminami vidutinio svorio (60–80 kg) žmonėms. Tačiau, jei jūsų svoris šių standartų neatitinka, turėtumėte paieškoti kito čiužinio: žmogus, turintis antsvorio ir gulėdamas ant minkšto čiužinio, įlinks – jo kojos ir galva bus aukščiau už liemenį, tuo tarpu mažai sveriantis žmogus, miegodamas ant jam per kieto čiužinio, taip pat jausis nepatogiai, nes jo stuburas bus netinkamoje padėtyje.

Pasak specialistų, iki 80 kg sveriantys žmonės turėtų rinktis minkštus čiužinius, 80–110 turėtų įsigyti vidutinio kietumo čiužinius, o sveriantys daugiau – kietesnius.

SvorisKietumas
Iki 80 kgMinkštesni čiužiniai
80 – 110 kgVidutinio kietumo
Virš 110 kgKietesni čiužiniai

Vidutinio sudėjimo žmonės gali miegoti ant daugumos spyruoklinių čiužinių, ypač jei jų užpildas pagamintas iš putų poliuretano ar kokoso pluošto, maišyto su lateksu. Žmonėms, turintiems viršsvorio, patartina rinktis kietesnius čiužinius. Tai gali būti spyruoklių čiužinys su sustiprintomis spyruoklėmis, pvz. „Multipocket” sistema.

Tinkamas čiužinys pagal miego pozą

Skirtingos miego pozos veikia skirtingas mūsų kūno dalis, todėl renkantis čiužinį, reikėtų nepamiršti ir šio faktoriaus. Jei dažniausiai miegate ant nugaros, jums reikalinga tvirta atrama, todėl geriausias sprendimas – šiek tiek kietesnis čiužinys. Jei paprastai miegate ant pilvo, reikėtų įsigyti minkštą čiužinį, kadangi jis puikiai prisitaikys prie jūsų kūno formų ir svorio. Be to, gana minkšti čiužiniai reikalingi ir žmonėms, mėgstantiems miegoti ant šono – toks čiužinys suteikia patogią atramą pečiams, klubams ir alkūnėms. Jei miegate neramiai ir nuolatos keičiate pozas, rekomenduojama įsigyti vidutinio kietumo čiužinį.

 Jei vargina Alergija

Jeigu jus kamuoja alergija, jums puikiai tiks čiužinys su antialerginiu užvalkalu. Visi pagrindiniai čiužinių gamintojai erkutes ir grybelius siūlo naikinti kurdami specialius užvalkalus, tačiau svarbu tinkamai pasirinkti ir patį čiužinį. Žmonėms alergiškiems dulkių erkėms patariama nesirinkti spyruoklinių čiužinių, nes čiužinio viduje, tarp spyruoklių, tuščiose ertmėse gali kauptis dulkių erkutės, todėl vertėtų rinktis čiužinį pagaminta iš atvirų porų putų poliuretano – HR. Šie čiužiniai tinka alergiškiems žmonėms, nes yra ekologiški, puikiai praleidžia orą, todėl drėgmė greitai išgaruoja.

Kai kamuoja prakaitavimas

Jeigu jus susiduriate su prakaitavimo problema, tuomet jums vertėtų rinktis vėsesnį čiužinį. Miegant ant tokio čiužinio nebus per karšta, taip pagerinsite miego kokybę. Vėsiausi yra spyruokliniai, kombinuoti su poliuretanu, čiužiniai, nes juose geriausia oro ventiliacija. Spyruokliniai tinka todėl, kad juose yra oro tarpas, kuris išgarina susigėrusį prakaitą ir jame neužsilaiko. Atvirų putų poliuretanas turi irgi geras drėgmės garinimo savybes.

Taip pat nepamirškite pasirinkti tinkamą antklodę miegui – vasarai geriausiai plona vasarinė arba kondicionierius ant sienos.

Keletas patarimų bandant čiužinį parduotuvėje:

  1. Jauskitės laisvai, nesidrovėkite atsigulti ir išbandyti čiužinį.
  2. Atsigulę ant čiužinio išbandykite įvairias padėtis. Būtinai pagulėkite ir ant šono, ir ant nugaros.
  3. Atsigulę ant šono ir bandykite išlaikyti pusiausvyrą. Jei lengvai krypstate į vieną ar kitą pusę, čiužinys yra per kietas. Jei lova pernelyg įdubusi, apsiversti sunku, čiužinys yra per minkštas.
  4. Gulėdami ant nugaros, pabandykite po ja pakišti ranką. Jei galite tai padaryti be pastangų ir dar lieka tarpas tarp nugaros ir čiužinio, tai šis čiužinys per kietas. Ir atvirkščiai: jei ranka sunkiai telpa tarp kūno ir čiužinio, šis čiužinys yra per minkštas.
  5. Apibendrinkite bandymų metu išbandytą čiužinį – jo privalumus ir trūkumus – tuomet išbandykite kitą čiužinį.

Visus mūsų parduodamus čiužinius galite peržiūrėti kategorijoje Čiužiniai.